Пятница
19.04.2024
14:58
Категории раздела
Мои файлы [45]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Форма входа
Поиск
ДРУЗІ САЙТУ
Портал Академії ”освітній
КЛАСна компанія
"Весела Абетка" — Для дітей України Урок>
<br><a href=Cеть учителей начальных классов

”освітній
«Методичний портал»

КЛАСна компанія
ДОВКІЛЛЯ
ПОГРАЄМО!
САЙТ ВЧИТЕЛЯ КОЛЕСНИКОВОЇ ОКСАНИ МИХАЙЛІВНИ
Главная » Файлы » Мои файлы

100 завдань з лексики : методичний посібник.
[ Скачать с сервера (334.0 Kb) · Скачать удаленно () ] 16.02.2016, 20:19

Робота над вивченням лексичного матеріалу в початкових класах має велике загальноосвітнє і практичне значення. Вивчення його розширює знання учнів про мову, ознайомлює з одиницею мови – словом, є головним джерелом збагачення словника учнів. Вивчення лексики розвиває увагу учнів до значення й уживання слів у власному мовленні, виховує потребу в доборі необхідного слова для точного висловлювання думки, розвиває чуття мови. Через інтерес до лексики виховується інтерес до мови в цілому.

Завдання кожного вчителя, як зазначав видатний педагог і методист К. Д. Ушинський, – "виправляти і поповнювати словниковий запас дитини відповідно до вимог її рідної мови, і при тому вводити ці поправки й доповнення не тільки у знання дитини, а й у число її звичок".

Саме в початкових класах потрібно, на думку В.О. Су­хом­линського, ввести дітей у сад, назва якому – рідне слово, домогтися, щоб кожна дитина пережила відчуття здивування, відкриваючи красу рідного слова.

Важливою умовою мовленнєвого розвитку молодших школярів є робота над збагаченням й увиразненням їхнього словника, формування вмінь правильно, точ­но й образно використовувати лексику рідної мови під час продукування власних висловлювань. Саме тому змістом початкового навчання мови, як зазначається в Державному стандарті, є "слово, його лексичне значення, багато­значні слова, найуживаніші синоніми, антоніми, омоніми". Учні повинні "вміти пояснювати пряме значення вживаних у мовленні слів і переносне (у найпростіших випадках), розпізнавати в текстах синоніми, антоніми та найуживаніші омоніми".

Щоб успішно розв'язати ці завдання, учитель повинен сам добре знати словникову систему мови і ті процеси, які в ній відбуваються. Лінгводидактичною основою організації роботи над формуванням уявлення про слово, словниковий запас молодших школярів є лексикологія (розділ науки про мову, який вивчає її словникову систему).

У початкових класах лексикологія як самостійний розділ науки про мову не вивчається. Учні засвоюють лише деякі відомості про лексику, зокрема практично ознайомлюються з прямим і переносним значенням слів, багатозначністю, омонімією, синонімією й антонімією в розділі "Слово".

Знання, яких набувають учні, мають стати основою для подальшого вдосконалення засобів вираження думок в усному й писемному мовленні.

 

 

 

 

 

Категория: Мои файлы | Добавил: colesnikowaoxana
Просмотров: 536 | Загрузок: 315 | Комментарии: 4 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: