Загальні положення Державного стандарту початкової загальної освіти Мета початкової школи: всебічний розвиток та виховання особистості через формування в учнів бажання і вміння вчитися; повноцінних мовленнєвих, читацьких, обчислювальних умінь і навичок, умінь і навичок здорового способу життя; набуття достатнього досвіду культури спілкування і співпраці у різних видах навчальної діяльності, самовираження у творчих видах завдань. Зміст початкової загальної освіти грунтується на принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно зорієнтованого і компетентнісного підходів. Значення компетентностей: Громадянська компетентність - здатність людини активно, відповідально та ефективно реалізовувати права та обов’язки з метою розвитку демократичного суспільства; Комунікативна компетентність - здатність особистості застосовувати у конкретному спілкуванні знання мови, способи взаємодії з навколишніми і віддаленими людьми та подіями, навички роботи у групі, володіння різними соціальними ролями; Соціальна компетентність - здатність особистості продуктивно с півпрацювати з різними партнерами у групі та команді, виконувати різні ролі та функції у колективі; Предметна компетентність - освоєний учнями у процесі навчання досвід специфічної для певного предмета діяльності. пов’язаної з набуттям нового знання, його перетворенням і застосуванням Державний стандарт складається з: - Базового навчального плану початкової загальної освіти - загальної характеристики інваріантної та варіативної складових змісту початкової загальної освіти - державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів